torsdag 17 maj 2012

"Fronta" KRAV produkter i din lokala matbutik

En vana som kan ge mersmak för KRAV:

Jag har på eget initiativ börjat hjälp min lokala matbutik att "fronta" några KRAV produkter. "Frontning" innebär att att man hela tiden flyttar fram varor så det blir fullt längst fram på hyllkanten. Det är ett sätt att göra butiken mer säljande och för KRAV produkterna är det ju bra. När jag handlar min mjölk så ser jag till att de två rader KRAV mjölk som finns får fullt med mjölklitrar längst fram på hyllan så de syns ordentligt för nästa kund. Likadant gör jag med äggen och några andra produkter som jag alltid köper KRAV av.

Efter ett kort tag har detta blivit en vana och det rycker i fingrarna att göra detsamma med andra produkter som jag passerar förbi i gångarna. Så det dröjer nog inte så länge till innan händerna rör vi fler KRAV produkter och då är det fråga om, om de inte också åker ner i kundvagnen av bara farten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar