måndag 3 december 2012

Mer ekosmart Dagen

Jag var intresserad av att läsa en artikel i tidningen dagen om "Kristna aktivister tog sig in på Bofors" men eftersom jag redan läst 5 fria artiklar samma månad kom jag till deras betalportal - "Pärleporten" (läs mer om detta på frågor och svar på dagen.se)

För att läsa fler artiklar måste jag alltså betala och då erbjuds jag ett par alternativ, men märkligt nog inget alternativ för att endast läsa tidningen på nätet. Det närmaste man kommer är alternativet "EKOSMART" som innebär att man också får papperstidningen på fredagar.

Förvånad skrev jag ett mejl för att fråga om detta och väntar nu på svar:

Hej Dagen,
Jag har redan läst 5 fria artiklar den här månaden och hamnade på därför på Pärleporten när jag klickade på www.dagen.se/nyheter/kristna-aktivister-tog-sin-in-pa-bofors/ men där finns inte något alternativ för enbart nättidning. Ni kallar det för EKOSMART och spelar på att det är ett bra miljöval, men det hade varit mycket enkelt att bli ännu lite mer EKOSMART genom att erbjuda ett alternativ för att läsa tidningen enbart nätet. Jag är inte intresserad av att få någon papperstidning, inte ens på fredagar, men skulle överväga att betala för att kunna läsa tidningen på nätet.

Dagen svara:
Hej, vi har en ren webbprenumeration, den kostar ... Du kan maila tillbaka till mig om det låter intressant!

Kommentar:
Ja, det var ju bra och jag ska fundera på det, men det är synd att man ska behöva skriva till dagen för att få reda på det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar